Kalendarz, imieniny
Niedziela 17 Stycznia 2021 r.
Antoniego, Jana, Rościsława
Ułatwianie dostępnościSzybkie linkiWyszukiwarkaBankowość internetowaPrzejdź do strony logowaniaKalkulator kredytowyOblicz symulację spłat w naszym kalkulatorzeZnajdź nas na mapieSprawdź jak dojechać do bankuTreść stronyMechanizm Podzielonej Patności (MPP)Mechanizm Podzielonej Płatności Z dniem 1 lipca 2018 r. zacznie obowiązywać Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw wprowadzająca mechanizm podzielonej płatności (ang. Split Payment). Link do ustawy: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180000062 Co to oznacza?
UWAGA: Zgodnie z Ustawą mechanizm podzielonej płatności nie dotyczy klientów indywidualnych.
Rachunek VAT w Banku Spółdzielczym w Kożuchowie:
Przelewy w ramach mechanizmu podzielonej płatności:
Dysponowanie środkami na rachunku VAT:
Mechanizm Podzielonej Płatności - Pytania i Odpowiedzi: Dział 1. RACHUNEK VAT Gdzie Klient może znaleźć tekst Ustawy wprowadzającej rachunek VAT i Mechanizm Podzielonej Płatności ? Klient otworzył rachunek rozliczeniowy w Banku przed 01 lipca 2018 r. tj. przed wejściem w życie Ustawy. Czy Bank dla tego rachunku rozliczeniowego otworzy rachunek VAT? Czy Klient musi złożyć do Banku wniosek o otwarcie rachunku VAT? Czy automatyczne otwarcie rachunku VAT przed 01 lipca 2018 r., będzie wiązało się z zawarciem umowy lub aneksu do umowy rachunku zawartej z Bankiem? Nie, otwarcie rachunku VAT nie wymaga zawarcia odrębnej umowy lub aneksu do umowy zawartej z Bankiem. Ile rachunków VAT Bank będzie prowadził dla Klienta? Czy będzie mógł posiadać w Banku więcej niż jeden rachunek VAT? Bank automatycznie otworzy jeden rachunek VAT dla każdego Klienta posiadającego w Banku jeden lub więcej rachunków rozliczeniowych w PLN. Na wniosek Klienta posiadającego więcej niż jeden rachunek rozliczeniowy, Bank może otworzyć kolejne rachunki VAT. Czy Bank będzie prowadził rachunki VAT dla rachunków walutowych? Nie. Rachunki VAT powiązane są wyłącznie dla rachunków rozliczeniowych prowadzonych w PLN. Jaką opłatę będzie pobierał Bank z tytułu otwarcia i prowadzenia rachunku VAT? Za otwarcie i prowadzenie rachunku VAT, Bank nie będzie pobierał żadnych opłat. Czy Bank otworzy Rachunek VAT dla Klienta- przedsiębiorcy, który nie jest „VAT-owcem”? Tak, Ustawa jednoznacznie wskazuje, że do każdego rachunku rozliczeniowego prowadzonego w PLN dla Klienta - przedsiębiorcy, Bank musi otworzyć i prowadzić rachunek VAT, nawet jeżeli nie rozlicza VAT-u. Czy Bank na wniosek Klienta może zamknąć rachunek VAT? Jeżeli Klient posiada w Banku kilka rachunków VAT, na wniosek Klienta, Bank zamknie dany rachunek VAT, przyporządkowując rachunek rozliczeniowy, do którego był przyporządkowany zamykany rachunek VAT do innego rachunku VAT. Czy Klient będzie mógł zasilić własny rachunek VAT? Czy Klient będzie miał swobodny dostęp do środków zgromadzonych na rachunku VAT? Nie. Aby uwolnić środki zgromadzone na rachunku VAT, klient będzie musiał się zgłosić do urzędu skarbowego i uzyskać zgodę na ich przeksięgowanie na rachunek bieżący. Urząd ma na decyzję 60 dni. Po jej otrzymaniu, bank powinien niezwłocznie zastosować się do wniosku Klienta. Dział 2. MECHANIZM PODZIELONEJ PŁATNOŚCI Od kiedy Klient będzie mógł realizować w Banku przelewy wykorzystując Mechanizm Podzielonej Płatności? Jaka jest różnica między „Mechanizmem Podzielonej Płatności” a „Split Payment”? Czy stosowanie płatności w Mechanizmie Podzielonej Płatności będzie obowiązkowe od 01 lipca 2018 r.? Czy Klient, żeby dokonać zapłaty za fakturę w Mechanizmie Podzielonej Płatności musi zlecić dwa przelewy (odrębnie w kwotach netto i VAT)? Co Klient będzie musiał zrobić, żeby zrealizować płatność w Mechanizmie Podzielonej Płatności? Czy Klient może zrealizować przelew w Mechanizmie Podzielonej Płatności nie mając wystarczających środków na pokrycie kwoty VAT na rachunku VAT? Czy Klient w ramach Mechanizmu Podzielonej Płatności może zrealizować/otrzymać przelew w walucie obcej? Czy Klient w ramach Mechanizmu Podzielonej Płatności może zapłacić tylko kwotę netto faktury VAT? Czy Klient za pomocą Mechanizmu Podzielonej Płatności będzie mógł zapłacić tylko kwotę VAT z faktury? Czy Klient będzie mógł wykonać przeksięgowanie środków pomiędzy swoimi rachunkami VAT w różnych bankach? Czy Klient będzie mógł wykonać przeksięgowanie środków pomiędzy swoimi rachunkami VAT w tym samym banku? Czy Klient będzie mógł wykonać przelew w Mechanizmie Podzielonej Płatności bezpośrednio z rachunku VAT? W jakich przypadkach nastąpić może obciążenie rachunku VAT?
W jakich przypadkach nastąpić może uznanie rachunku VAT?
Dział 3. PRAKTYCZNE INFORMACJE DLA KLIENTA Klient otrzymuje od swoich kontrahentów „faktury pro-forma”. Czy na podstawie takiej faktury będzie można dokonać płatności stosując Mechanizm Podzielonej Płatności? Nie, ponieważ płatności w ramach Mechanizmu Podzielonej Płatności można dokonać tylko w sytuacji posiadania faktury w rozumieniu ustawy o VAT. Czy Klient wystawiając fakturę będzie musiał wskazywać dwa rachunki bankowe: jeden rozliczeniowy i drugi VAT? Nie. W fakturze będzie wskazywany jedynie rachunek rozliczeniowy. Czy Klient będzie mógł zapłacić zaliczkę w Mechanizmie Podzielonej Płatności? Nie, w sytuacji kiedy najpierw dojdzie do zapłaty, a dopiero potem do wystawienia zaliczkowej faktury VAT. Dla realizacji płatności w Mechanizmie Podzielonej Płatności niezbędna jest faktura VAT. Tak, w sytuacji, kiedy przed płatnością została wystawiona zaliczkowa faktura VAT. Czy Klient będzie mógł wykonać przelew w Mechanizmie Podzielonej Płatności z tytułu częściowej zapłaty za fakturę? TAK. Klient często dokonuje jednej płatności wobec kontrahenta z tytułu kilku faktur. Czy w ramach Mechanizmu Podzielonej Płatności, Klient będzie mógł dokonać jednym przelewem zapłaty za kilka faktur? Czy przelew w Mechanizmie Podzielonej Płatności będzie można skierować do rozliczenia w SORBNET? TAK. Czy po 01 lipca 2018 r. zmieni się sposób płatności i rozliczania Klienta z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku VAT? Nie, z zastrzeżeniem że realizacja przelewu do US następuje z rachunku rozliczeniowego z wykorzystaniem dostępnych środków na rachunku VAT.
KontaktBank Spółdzielczy w KożuchowieKlasztorna 4, 67-120 Kożuchów telefon: (68) 355 20 24, (68) 355 20 25 e-mail: sekretariat@bskozuchow.pl SWIFT code/BIC code: POLUPLPR Godziny otwarciaOd poniedziałku do piątku:
Licznik odwiedzinNaszą stronę odwiedziło już 1507128 osób |